ایرانیان جهان

آخرين مطالب

کابوس یک‌ساله اسرائیل|3-رسوایی و انزوای جهانی صهیونیست‌ها ایالات متحده آمریکا

کابوس یک‌ساله اسرائیل|3-رسوایی و انزوای جهانی صهیونیست‌ها
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - جنایات ضدبشری صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع در نوار غزه، چهره واقعی و وحشی رژیم اشغالگر را برای جهانیان آشکار ساخته و تحول عظیمی در رویکرد افکار عمومی جهان نسبت به صهیونیسم ایجاد کرد. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مولفه‌های شکست رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در روز 7 اکتبر سال 2023 تا امروز که یک سال از این جنگ می‌گذرد، روز به روز بیشتر می‌شود.
این مولفه‌ها نه تنها خسارت‌هایی تاکتیکی به شمار می‌رود، بلکه شکست‌های استراتژیک است که زیرساخت‌های موجودیتی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را در ابعاد امنیتی و نظامی و ایدئولوژیک هدف قرار داده وبافت اجتماعی آن را با خطر اضمحلال مواجه کرده است.
طبعا بررسی موازنه‌های قدرت در جنگ‌های نامتقارن بر اساس روش‌های سنتی مقایسه تعداد تلفات و زخمی‌ها و مساحت اراضی اشغال شده صورت نمی‌گیرد، بلکه به اذعان تمامی کارشناسان نظامی مولفه‌های پیروزی در چنین جنگ‌هایی، به میزان پذیرش مصیبت‌های ناشی از جنگ در جوامع دو طرف و همبستگی سیاسی و همراهی اقتصادی بدنه جامعه است که می تواند اراده طرف مقابل را به چالش بکشاند.
مقاله مذکور تلاش دارد مولفه‌های شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه را در ابعاد مختلف روانی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، منطقه‌ای، اقتصادی و هویتی صهیونیست‌ها بررسی کند.
شکست‌های استراتژیک صهیونیست‌ها در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی
1- برخلاف آنچه که صهیونیست‌ها انتظار داشتند، جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، همه ملت‌های منطقه و محور مقاومت را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک کرد و حتی ملت‌هایی که حاکمان آنها دست دوستی و سازش به جنایتکاران صهیونیست داده‌اند، علناً حمایت خود را از مقاومت اعلام می‌کنند.
همچنین در کشوری مانند لبنان که آمریکا و رژیم صهیونیستی طی دهه‌های گذشته همه تلاش خود را برای ضربه زدن به حزب الله از داخل خود لبنان و تحریک مردم این کشور علیه مقاومت به کار بسته‌اند، اما حتی جامعه اهل تسنن و مسیحیان و نیز اقلیت‌هایی مانند دروزی‌ها و رهبران آنها، با وجود اختلافات سیاسی که با حزب‌الله دارند، اما حمایت قاطع خود را از آن در جنگ با دشمن صهیونیستی اعلام کرده‌اند.
حتی با وجود تهدیدات و فشارهای غرب و آمریکا علیه دولت لبنان، اما این دولت در همه موضع‌گیری‌های خود در محافل عربی و بین‌المللی بر حمایت از مقاومت مقابل تجاوزات اشغالگران صهیونیست تاکید کرده است.
2- پروژه ائتلاف عربی- صهیونیستی در منطقه ضد ایران و مقاومت که سال‌ها قبل توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بود، در میان آوارهای غزه دفن شد؛ به طوری که علاوه بر فشار افکار عمومی بر رژیم‌های عربی به دلیل جنایت‌های وحشیانه صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، این کشورها متوجه شدند رژیم صهیونیستی حتی قادر به تامین امنیت جبهه داخلی خودش هم نیست، چه برسد به اینکه ضامن امنیت کشورهای عربی شود.
3- در سطح بین المللی، رژیم صهیونیستی با یک انزوای بی‌سابقه مواجه شده و بعد از ارتکاب جنایات نسل کشی علیه غیرنظامیان بی‌دفاع، این رژیم در دادگاه‌های بین المللی به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شده و در معرض مجازات قرار دارد.
4- کمپین بزرگ تحریم رژیم صهیونیستی در سراسر جهان که از ماه‌های میانی جنگ غزه آغاز شد، روز به روز گسترش می‌یابد.
5- بعد از جنگ غزه یک نظام منطقه‌ای جدید در حال شکل‌گیری است که دیگر آمریکا نمی‌تواند در تصمیمات آن موثر باشد.
6- رژیم موقت صهیونیستی با سیستم امنیتی که برای خود در منطقه ایجاد کرده بود، نتوانست خطرات عمیقی که پروژه صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطین تهدید می‌کند، از بین ببرد. همچنین استراتژی واشنگتن طی دهه‌های گذشته برای تثبیت اشغالگری رژیم صهیونیستی و ادغام این رژیم جعلی در منطقه شکست خورد.
7- طوفان الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی عملاً هیچ استقلالی در هیچ زمینه به ویژه سطح نظامی ندارد و نمی‌تواند به خودش تکیه کند. این نبرد همچنین شکست هدف راهبردی آمریکا در آماده کردن رژیم صهیونیستی برای ادغام رسمی آن در نظام منطقه‌ای و بین‌المللی را ثابت کرد و نشان داد که این رژیم در واقع بدون آمریکا هیچ موجودیتی ندارد.
شکست‌های استراتژیک در افکار عمومی جهان
1- در شرایطی که رسانه‌های صهیونیستی، غربی و آمریکایی طی دهه‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده بودند تا یک چهره «دموکراتیک» و «صلح طلب» از رژیم تروریستی صهیونیستی به نمایش بگذارند و روایت این رژیم را به جهانیان تحمیل کند، اما نبرد طوفان الاقصی حقیقت آرمان و مقاومت فلسطین را به جهانیان نشان داد و همچنین ثابت کرد، رژیم صهیونیستی یک موجودیت وحشی و تروریستی است.
2- ملت‌های آمریکایی و غربی به ویژه نخبگان و روشنفکران واقعی در این کشورها بعد از گذشت نزدیک به 11 ماه از جنگ غزه، لحظه‌ای فعالیت‌ها و جنبش‌های اعتراضی خود را علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه متوقف نکرده‌اند.
3- امروز افکار عمومی جهان همگی یک صدا در برابر صهیونیسم ایستاده و از آرمان و ملت فلسطین دفاع می‌کنند؛ ضمن اینکه دروغ بودن روایت صهیونیست‌ها در حق آنها برای اشغال فلسطین، اثبات شده است.
4- یک جنبش فکری و سیاسی جدید در غرب و آمریکا در حال شکل‌گیری است که نخبگان و دانشجویان دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آمریکایی را به سمت حمایت از آرمان فلسطین و مبارزه با صهیونیسم سوق می‌دهد.
5- میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شروع به تحقیق درباره دین اسلام و آشنایی با قرآن کریم کرده‌اند تا بدانند دینی که فلسطینی‌ها را این چنین به سمت صبر و ایمان سوق می‌دهد، چه ویژگی‌هایی دارد.
6- فراخوان‌های جهانی زیادی برای پایان دادن به موجودیت جنبش صهیونیسم که منجر به نسل کشی علیه ملت فلسطین می‌شود، صادر شده است.
7- روایت‌های دروغینی که با هزینه‌های میلیون دلاری غرب و کشورهای سازشکار عربی برای ایجاد فتنه مذهبی میان اهل تسنن و شیعیان و معرفی محور مقاومت به عنوان یک جنبش تروریستی در حال ترویج بود، کاملا شکست خورد و همه به دروغ بودن این روایت‌ها پی بردند.
کابوس یک‌ساله اسرائیل|1 ـ شکست‌های راهبردی تا تهدید موجودیتی ادامه دارد................

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1230370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتیجه و خلاصه بازی فوتبال قزاقستان

بارسلونا از فدراسیون اسپانیا درخواست کرد: یامال را استراحت دهید

تمام نگاها به سمت اروپا کلیپر است/ ناسا سرانجام حیات فرازمینی را پیدا می‌کند؟

گازپروم: بخش انرژی اتحادیه اروپا در حال خودکشی است

قالیباف: دشمن صهیونیستی در ضعیف ترین وضعیت تاریخ خود قرار دارد/ ما در موقعیتی منحصر به فرد برای پایان دادن به این شرارت تاریخی هستیم

نفرت از رژیم غاصب اسراییل جهانی است

نفرت از رژیم غاصب اسراییل جهانی شده است

علیپور صاحب نشان برنز شد

رضا علیپور برنز سنگنوردی آسیا را به گردن آویخت

برنز سنگنوردی آسیا به رضاعلیپور رسید

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ایرانی مقیم چین قرائت شد

چین بزرگترین کره آشکارساز «ذرات شبح‌وار» جهان را ساخت

ابلاغ 80 میلیارد ریال اعتبار خدمات صادراتی به خراسان جنوبی

خشم طبیعت در آمریکا

تمجید افشین پیروانی از هادی چوپان+ عکس

در جست‌وجوی آبروی بر باد رفته با «تاد»؛ چرا اهدای سامانه‌ دفاع ضدموشکی توسط آمریکا هم دردی از صهیونیست‌ها دوا نخواهد کرد؟

در جست‌وجوی آبروی بر باد رفته با «تاد»؛ چرا اهدای سامانه‌ موشکی ضدبالستیک توسط آمریکا هم دردی از صهیونیست‌ها دوا نخواهد کرد؟

اسیر افغان: در زندان شکنجه می‌دادند/ مداوا بعد از آزادی زندان!

رقابت شانه به شانه «هریس» و «ترامپ» در 7 ایالت کلیدی آمریکا

رد خون کودکان غزه به کاخ سفید می‌رسد / بازی‌گردان کشتار غیر نظامیان کیست؟

اسیر افغان: در زندان شکنجه ما را می‌دادند/ مداوا بعد از آزادی!

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فرصت طلایی برای پایان جنگ غزه

هریس: ترامپ گواهی سلامتش را منتشر کند

فیلم/ خشم طبیعت در آمریکا

بایدن به آلمان می‌رود

اسبقیان: در المپیک آمریکا باید سرود ایران بارها شنیده شود/ اعتبارات ورزشی همچنان کم است

بازگشت روزهای خوب دانشگاه

حزب‌الله چه معادله جدیدی را در مقابل اسرائیل به وجود آورده است؟

هدف قرار گرفتن گشت شناسایی رژیم صهیونیستی توسط القسام

یورش ارتش اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری

پرداخت وام اجاره به شرط تسویه وام قبلی

118 کیلوگرم شمش خریداری شد

چه عاملی منجر به کاهش تولید نفت شد؟

عراقچی: منطقه در وضعیت هشدار است/ جنگ و درگیری باید در غزه و لبنان متوقف شود

فؤاد حسین: اجازه استفاده از حریم هوایی عراق برای جنگ احتمالی را نمی‌دهیم

مقتدی صدر خطاب به آوارگان لبنانی: به عراق خوش آمدید

مخالف استفاده از حریم هوایی کشورمان برای اقدامات ضدایرانی هستیم

ایران هم آماده جنگ است و هم صلح! |‌ گزینه‌های روی میز ایران برای حل تنش‌ها در خاورمیانه اعلام شد

برپایی 126 ایستگاه صلواتی از سراسر ایران و عراق در قم

وزیر خارجه عراق: منطقه و دو کشور ایران وعراق با چالش سرنوشت ساز مواجه هستند

دیدار عراقچی با همتای عراقی در بغداد

هدف اسرائیل از تهدید عراق این است که ما را وارد جنگ کند

وزرای خارجه ایران و عراق دیدار کردند

عراقچی بغداد را از جزییات رایزنی‌ها مطلع می‌کند

عراقچی در عراق: برای جنگ و صلح آماده‌ایم

عراقچی: منطقه در وضعیت هشدار است

وزیر خارجه عراق: اجازه استفاده از حریم هوایی خودمان برای جنگ احتمالی را نمی‌دهیم

کمک رسانی به غزه و لبنان را ادامه می‌دهیم/ عراق اجازه نمی‌دهد از حریم هوایی‌اش علیه ایران استفاده شود

هشدار مهم عراقچی درباره وضعیت منطقه

منطقه و دو کشور ایران و عراق با چالش سرنوشت‌ساز مواجه هستند